ta strona nie jest aktualizowana . video niedostępne . dla wprowadzenia wybrane kadry z video oraz zdjęcia .
nowa strona w przygotowaniu .

kobiety tylko o sobie słyszą /women can only listen about themselves











dokumentacja fotograficzna





















'kobiety tylko o sobie słyszą /'women can only listen about themselves'

performance art/ instalakcja, czas trwania: 25 min., Poznań, październik 2007

Mam na sobie zieloną spódnicę i buty na obcasie. Zieleń spódnicy jest jedynym kolorem.
Przez kilka minut stoję twarzą do ściany schylona, można powiedzieć "zajmując się sobą". Po czym posuwam się w tył na kolanach i trafiam na ścianę. Zaczynam rytmicznie uderzać. Słychać ciekawy odgłos i tylko to.
Po jakimś czasie siadam na podłodze i wyjmuję koniec liny spod spódnicy, który to umieszczam w niewielkim otworze w ścianie na wys. ok. 10 cm ponad podłogą.
Ktoś, kogo zaproszeni nie widzą, ciągnie tą linę z pomieszczenia obok, zmieniając dowolnie natężenie. Ja na oczach widzów zmagam się z nią i turlam odwijając ją spod spódnicy. Lina umocowana jest wokół moich bioder i jest dość długa.

Widzowie obserwują moje zmaganie i proces męczenia do momentu, gdy pod moją spódnicą zaczyna brakować liny. Do momentu, w którym zaczynam być przyciągana coraz bliżej ściany.
Prędkość i intensywność zależy od nieobecnej osoby zza ściany, która nie widzi sytuacji.

Działanie skończyło się tym, iż widzowie, wbrew moim założeniom, zaczęli pomagać mi z liną, a lina została zerwana na dłoni osoby zza ściany.