ta strona nie jest aktualizowana . video niedostępne . dla wprowadzenia wybrane kadry z video oraz zdjęcia .
nowa strona w przygotowaniu .

POLISH NOTHING SPECIAL / POLSKIE NIC SPECJALNEGO










dokumentacja fotograficzna



































































'POLISH NOTHING SPECIAL'/ "POLSKIE NIC SPECJALNEGO"

instalakcja, czas trwania 20 minut, PORTperformance, Berlin 2007

Opis po polsku będzie się różnił jednym drobiazgiem, którego nie umieściłam przekornie w tłumaczeniu. Wieczór PORTperformance w Kunsfabrik w Berlinie rozpoczął się naszym działaniem na schodach, o którym jest wyżej.
Drugą częścią mojego działania było usadowienie się na szczycie drewnianej konstrukcji, gdzie przeleżałam wszystkie działania innych artystów. Będąc niejako i dość oczywiście w opozycji do całego spotkania działań artystycznych 'w kolejce'.

Na koniec, używając drabiny, którą ktoś mi przypadkiem w międzyczasie podstawił, zeszłam i w luźnej, browarnej już atmosferze poartystycznej, miałam szereg interakcji z publicznością.

POLISH NOTHING SPECIAL to jednak nazwa faktu.
Jak najskuteczniej unikałam rozmów z Niemcami. Pytałam najpierw po polsku, później po angielsku o narodowość. Niektórych tylko po polsku, rozpoznając polskie twarze. Wszystkie docelowe akcje były z osobami innej narodowości: Hiszpanami, Polakami, Anglikami, Amerykanami, Francuzami. Których próbowałam zachęcić do wspólnej rozmowy.




Chciałam zobaczyć jak to jest. Doświadczyć tego unikania. Wzbudzić w sobie niechęć.
Dziwna to była akcja przyznam, nawet dla mnie. Wywołała ogromne poczucie 'naprzeciwko'.


Moja nieudolność i rozmycie całej sytuacji, zatem jej zakulisowość, potęgowało doświadczenie.